Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Egyevmanilaban

Friss topikok

  • konyvesviktor: Megnéztem az időképen, és nem is mutatja. :-P De kitartás!! Majd ha lesz áram, tegyetek fel fotóka... (2014.07.13. 11:17) Rain is coming...

Címkék

Rain is coming...

2014.07.12. 12:57 T i b i

Már otthon is sejthető volt persze, hogy az esős évszak az nem lesz annyira vidám és könnyen emészthető esemény. Mindenki úgy beszélt róla, mint valami évi szokásos antikarácsonyról. "Ilyenkor majd rossz lesz, jajjj az esős évszak, jajj már megint lehet nézni az előrejelzéseket...." és igy tovább. 

Kicsit úgy éreztem, hogy túlpörgünk ezen ("Jah, hát majd .... nemtom .... ott lesz a poncho meg szerzünk egy gumicsizmát, nem?"). A kép persze úgy teljes, hogy én a sok esőt mondjuk szegedi vagy pesti környezetben képzeltem el. Igen, majd áradnak a folyók, de hát azért van a töltés hogy a mederben tartsa a vizet, ugye? Vagy mobilgát, vagy elfolyik egy csatornán, vagy elpárolog... vagy mittomén. Ez csak viz, nem?

Nem.

Nem folyik el.

Ott marad.

Ott marad és csak gyűlik.

A Fülöp szigeteken a csatornázás kérdését egyfajta helyi (latinos, tropikus, langyos) közönnyel úgy oldották meg, hogy nem csináltak vele semmit, vagy csak épp annyit, hogy ne alakuljon ki itt-ott állandó tavacska. Ennek következtében amikor esik az eső, az a jó öreg gravitációtól vezérelve lecsorog minden domb aljára, rendszerint oda, ahol az utak vannak és megáll. Leáll a közlekedés, nem mennek a taxik, nem mozdul senki és semmi. Mindenki csak nézi a vizet és várja, hogy a feles pohár keresztmetszetű csatorna elnyelje. Egy kiadósabb félórás eső úgy két óra hosszára lebénitja a várost. Ilyenkor egyes városrészeken derékig ér a viz egy órán át.

Mi szerencsések, akik a luxusparkban élünk és dolgozunk ebből sokat még nem érzünk, ennek ellenére meg-meg csap a szele. Elég keményen nézett ki tegnap például, hogy sik kő felületen az eső puszta intenzitástól azonnal egy 5 cm mély tó alakul ki mindenhol, ami nincs fedél alatt mert nem tud elég gyorsan elfolyni, úgy, hogy közben ahol lefele lejt a lejtő egy improptu patak alakul ki és ömlik a C-5 felé ahol majd gyűlni fog (a szifájv amin reggelente bejövünk és ami a helyi egyik M0-ás). Közben az épület különböző pontjain megadja magát a csatornázás és a vezetékek, és mondjuk a lábam mellett az egyik ereszből felfele kezd habozva bugyogni a viz.

Eközben amit csak utólag tudtam meg az irodánk közepén (pedig a földszinten vagyunk), mivel az alagsorban begyűlt a viz, az visszanyomta a tetőről ömlő áradatot, egy könyöknél ideiglenes túlnyomás alakult ki, szétrobbant a műanyag és ömlött rá a viz az egyik asztalra (elektromos vezetékek és miegymás közé).

Amikor bementem és láttam a kukákból felmosóvödrökből rutinosan felépitett piramist az egyik asztalon, azt hittem a pofám leszakad. Egy nagyjából 25x25 négyzet alapterületű irodaszelvény geometriai közepén volt a vizesés távol az ablakoktól. Kedves házigazdánk (a személyes jogait tiszteletben tartva legyen Béla) gyöngyöző homlokkal és ideges vigyorral nézett rám, hogy milyen vicces nem, ki hitte volna?

Csak azért nem jött egy kiadós visszacsatolás helyben, ("hogy miaszarezbazdmeghátnemlátodhogymindenholvezetékeklógnak! nevigyorogjittmintateliholdcsapdlegyorsanabiztositékokat") mert teljesen ledöbbentem, hogy ezek csak nézik ezt a mini katasztrófát és a vödreikkel itt bohóckodnak. Mikor ebből a pillanatnyi döbbenetemből felocsúdtam és már kezdtem volna levezetni a hirtelen felgyűlt ideget Bélán, megjelentek a karbantartók. Gyorsan és rutinosan egymásnak bakot tartva (nem érünk rá a létrára) felpattantak a plafonhoz, szétkapták a gipszkarton álmennyezetet, valami strapafólia szerű anyaggal betömték a lyukat, kicserélték a szétrepedt elemet egy ugyanolyan szarra, mint ami előtte volt és már szaladtak is tovább. 30 mp alatt, nem viccelek.

Mire kettőt pislogtam már a vödrök is eltűntek, minden tök száraz. Béla is eltűnt, emiatt sajnos bennragadt egy kiadós eszmecsere az épület állapotáról, kénytelen voltam megelégedni az e-mail irással. Ráértem ugye, ilyenkor két órán át úgyse jutok haza....lehet csak én vagyok itt túl feszült?....

Még nincs igazán esős évszak, csak az elején vagyunk. A buli valamikor július végén kezdődik és eltart októberig.

Mint megtudtam a csatornázás hiánya és a város teljes lebénulása csak az egyik fele a történetnek. A másik fele a trópusi viharok. A Csendes óceán felett keletkeznek és szinte mindig először a Fülöp szigetek irányába indulnak. Az intenzitásuk nagyon változó, a tavalyi katasztrofális Yolanda 100 évben egyszer van csak. Mindenkinek a telefonján van egy "Disaster Alert" app, ami már nagyjából egy hétre előre kiszúrja, ha valami készül. Én is feltettem és reggel mindig megnézem a legfrissebb viharunkat. Mostani a Tropical Depression Nine. Még gyengécske, de egyenesen erre tart és még benne van, hogy egy közepes igazi tájfun lehessen. Jövő hét csütörtökön érkezik és előre láthatólag Manilától északra úgy 200km-re csap be. Mi csak a szélét kapjuk. Az sima eső csak..... ugye..... hacsak nem változtat irányt :).

http://hu.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%B3pusi_ciklon

Azt javasolták a helyi erők, hogy tárazzunk be vizből, konzervből és egy telefontöltésre alkalmas aksiból, mert ha becsap akkor nincs garancia az áramra.

Hurrá-hurrá, lehet megint gyertyázni :D. 

A cégnek még nincs kész terve erre az eshetőségre, már egy hete azon agyalok, hogy mit lehetne csinálni, mert valahogy az árut szállitani kell Ausztráliában akármi van. Nagyon nem fogja őket meghatni, hogy elemi gondjaink lesznek miközben egyik kezünkkel a laptopon pötyögjük be, hogy "kedves ügyfelünk bla-bla-bla" a másikkal a póznába kapaszkodunk miközben szétfúj minket a 200 km-es szél. Eddig a legértelmesebb tervnek az tűnik, hogy aki tud az otthon marad és onnan nyomja, a többieket pedig begyömöszöljük egy hotel konferencia termébe, ahol van kábeles internet, meg egy b....ott nagy aggregátor a pincében. Csak karaoke pult, sör meg rizs legyen és boldogok leszünk két napig.

Egyedül a helyi épitőiparban tudok bizni. Épiteni azt nagyon megtanultak. Az összes épület (persze nem a favellák) birja a strapát ideértve egy akár 6-os erősségű földrengést (mert az is van ám :D).

Mesi ma jön. Lassan megyek is ki a reptérre elé. Ma az ő tiszteletére még süt a nap.

Update: A tropical depression nine azóta Tropical Storm - Rammasun - és igen, felénk tart, egyenesen Manilának..... Mesi szerint "kurvajó..."

 

 

 

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egyevmanilabn.blog.hu/api/trackback/id/tr296501863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvesviktor 2014.07.13. 11:17:29

Megnéztem az időképen, és nem is mutatja. :-P De kitartás!!
Majd ha lesz áram, tegyetek fel fotókat is!
süti beállítások módosítása